Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd (Air Selangor) hari ini mengesahkan bahawa label notis pemotongan bekalan air yang tular di laman sosial sememangnya digunakan oleh pihak mereka. Syarikat ini telah membuat kenyataan rasmi melalui hantaran di laman Facebook mereka.

Label notis ini ditujukan khas kepada pelanggan yang mempunyai tunggakan bil air. Namun, terdapat aduan daripada pengguna yang tidak mempunyai tunggakan bil tetapi turut menerima label notis tersebut. Bagi pelanggan yang terkesan, Air Selangor menasihatkan agar mereka segera menghubungi talian 15300 atau ajukan pertanyaan di Help Centre yang boleh diakses melalui laman web rasmi www.airselangor.com atau aplikasi Air Selangor.
Situasi ini mendapat perhatian ramai setelah tular dakwaan di laman sosial yang mengatakan bekalan air terhenti secara tiba-tiba. Pengguna yang terkesan mendakwa mereka mendapati tanda merah ketika memeriksa bekalan air di rumah masing-masing. Lebih membimbangkan, imbasan kod QR pada notis tersebut membawa mereka ke laman web yang pada pandangan pertama kelihatan sah tetapi sebenarnya palsu.
Sebagai langkah berjaga-jaga, pengguna dinasihatkan untuk sentiasa berhubung terus dengan Air Selangor untuk sebarang pengesahan dan tidak mudah terpengaruh dengan maklumat yang belum disahkan. Air Selangor komited untuk memberikan perkhidmatan yang terbaik dan memastikan bekalan air yang berterusan untuk semua pelanggan.